slimmere teksten, betere resultaten.
slimmere-teksten-betere-resultaten-mobiel

Candidate persona.

Lukraak content creëren, doelloos een candidate experience neerzetten of een willekeurige wervingscampagne: het gebeurt vaker dan je zou verwachten. Dat terwijl je de doelgroep alleen in beweging kan krijgen als je inzicht hebt in wie het is en wat hem/haar beweegt. Niet voor niets wint personalisatie binnen recruitment snel terrein. Inzicht in de talenten die moeten worden bereikt is dan ook essentieel, een candidate persona werkt hierbij sterk ondersteunend. Een candidate persona is een gedetailleerd, fictief persoon die de doelgroep representeert. Ofwel, het geeft de doelgroep een gezicht, zodat wervingsactiviteiten kunnen worden afgestemd op de doelgroep.

Om een candidate persona te ontwikkelen interview ik toppresteerders binnen de organisatie om patronen te ontdekken als het gaat om onder andere opleiding, achtergrond en privésituatie. Daarnaast duik ik in uiteenlopende onderzoeken en beschikbare data (waaronder die van Crystal Knows, Doelgroep Intelligence, Vacature Tekst Analyse en Directory). Ook leun ik op externe brondata die inzicht verschaffen in de wervingsbronnen van de beoogde doelgroep. Door alle inzichten en trends aansluitend te combineren creëer ik een feitelijke en beeldende omschrijving van de arbeidsmarktdoelgroep. Denk hierbij aan beeld bij demografische gegevens, psychografische kenmerken (wat is bijvoorbeeld de gewenste communicatiestijl) en werkgerelateerde kenmerken.

Als je weet wat de doelgroep beweegt, dan pas kan je de doelgroep in beweging krijgen.

Nicol Tadema, Directeur – Voor Tekst

Met de candidate persona kunnen gepersonaliseerde content, een candidate experience op maat en persona-based wervingscampagnes worden ontwikkeld. Naadloos afgestemd op de specifieke behoeften, het gedrag en de belangen. Niet meer schieten met hagel dus, wel met scherp.

Voorbeeld van een fictieve candidate persona.

De toegevoegde waarde.

  • Een persona, voor optimaal beeld bij de doelgroep.
  • Basis voor de creatie van doelgroepgerichte content.
  • Inzicht in wervingskanalen en zo budget optimaal inzetten.

De toegevoegde waarde.

  • Een persona, voor optimaal beeld bij de doelgroep.
  • Basis voor de creatie van doelgroepgerichte content.
  • Inzicht in wervingskanalen en zo budget optimaal inzetten.

Zij gingen je voor.

gemeente-amsterdam-logo
synsel-techniek-logo
kiqit-logo
Chat openen
stuur me een WhatsApp
Waarmee kan ik je helpen?