contencreatie-nicol-consultancy-spreken-arbeidsmarktcommunicatie-header

Contentcreatie.

Zodra ik achter het toetsenbord plaatsneem, schrijf ik maar voor één persoon. Niet voor m’n opdrachtgever trouwens. Wel voor de ideale kandidaat, een interne medewerker of een (potentiële) klant. Wie die ene persoon precies is, brengen we eerst met elkaar in beeld. Doelgroepkennis en de inzet van data helpen ons daarbij. Zodat ik daarna met gerichte content het onbewuste gedrag kan beïnvloeden om het beoogde doel te bereiken. Door subtiel te sturen op conversie, inclusiviteit, soft skills, preselectie, branding of engagement bijvoorbeeld.

Goed begin.

Sommige mensen noemen mij een tekstschrijver. Ik zie dat anders. Schrijven is het kleinste aspect van contentcreatie. Contentcreatie bestaat voor mij uit 45% research, 25% schrijven en 30% editing.

Voor de doelgroep.

De research bestaat onder meer uit het achterhalen van de identiteit van de doelgroep en die van jouw organisatie. Het ontwikkelen van een (of meerdere) persona’s is daarom meestal ons startpunt. Om daarna een bijpassende tone of voice te bepalen die aanslaat bij de doelgroep én het organisatie-DNA ademt. En speelt diversiteit een rol? Hoe wordt personalisatie per medium ingezet? Wat is het doel? Vindbaarheid, engagement, conversie? Welke wensen zijn er omtrent SEO? Met elkaar vinden we de antwoorden.

Helder.

Pas als alles kraakhelder is, creëer ik de content. Hierbij is het mijn doel om de doelgroep in beweging te krijgen. Ik schrijf tussen de regels door. Om na het schrijfproces het merendeel van de tekst weer te schrappen tijdens het editen. Schrijven is schrappen. Zodat de boodschap kort maar krachtig is.

Goed begin.

Sommige mensen noemen mij een tekstschrijver. Ik zie dat anders. Schrijven is het kleinste aspect van contentcreatie. Contentcreatie bestaat voor mij uit 45% research, 25% schrijven en 30% editing.

Voor de doelgroep.

De research bestaat onder meer uit het achterhalen van de identiteit van de doelgroep en die van jouw organisatie. Het ontwikkelen van een (of meerdere) persona’s is daarom meestal ons startpunt. Om daarna een bijpassende tone of voice te bepalen die aanslaat bij de doelgroep én het organisatie-DNA ademt. En speelt diversiteit een rol? Hoe wordt personalisatie per medium ingezet? Wat is het doel? Vindbaarheid, engagement, conversie? Welke wensen zijn er omtrent SEO? Met elkaar vinden we de antwoorden.

Helder.

Pas als alles kraakhelder is, creëer ik de content. Hierbij is het mijn doel om de doelgroep in beweging te krijgen. Ik schrijf tussen de regels door. Om na het schrijfproces het merendeel van de tekst weer te schrappen tijdens het editen. Schrijven is schrappen. Zodat de boodschap kort maar krachtig is.

Ik creëer onder andere:

  • branded content.
  • slimme vacature-templates.
  • converterende campagneteksten.
  • authentieke corporate stories.
  • vindbare webteksten.
  • (arbeids)overeenkomsten die bijdragen aan de candidate experience.

Ik ben fan van onder andere:

  • voetbal. Op zondag vanaf de bank.
  • psychologisch beïnvloeden. En dus van Cialdini.
  • doelgroepgericht schrijven. Liever 3 goede sollicitaties dan 50 middelmatige.
  • employer branding. Waarbij ik nooit luchtkastelen bouw.

Zij gingen je voor.

voor-tekst-logo-nicol-communicatie
cooble-logo
gemeente-amsterdam-logo
de-betooling-company

Nicol Tadema

Spreker, consultant, trainer en copywriter arbeidsmarktcommunicatie

© - Nicol Communicatie, alle rechten voorbehouden. Website door vardia.nl.

Nicol Tadema

Spreker, consultant, trainer en copywriter arbeidsmarktcommunicatie.

© - Nicol Communicatie, alle rechten voorbehouden. Website door vardia.nl.