Mijn afkeer voor camera's
Ik heb het vaker geroepen: liever een podium waar 1.000 paar ogen mij aanstaren dan dat er 1 camera op mij gericht is. Waarom ik dat heb, geen idee.
Eerst dacht ik dat het was omdat je 5 kilo zwaarder lijkt op tv. Maar voor de opnames van deze e-learning ben ik 5 kilo afgevallen dus ik ben helemaal in balans.
Komt mijn afkeer voor camera’s dan door het jaarlijkse fotomoment rond kerst? Omdat ik verplicht opgedirkt tussen mijn 2 broers statig op de foto moest met de kerstboom op de achtergrond? Ja, de nadruk ligt op móést. Net als die roze strik die per se in mijn haar móést. Gelukkig was mijn moeder niet in charge bij de opnames van de e-learning. De roze strik bleef achterwege en ook mijn broers bleven thuis.
Als ik echt moet kiezen, dan denk ik dat ik liever niet voor de camera sta omdat elke fractie van een seconde voor eeuwig wordt vastgelegd. Dat gebeurt ook bij foto’s maar dan delete ik gewoon de onflatteuze foto’s. Een opname is te vergelijken met miljoenen foto’s achterelkaar waar je die onflatteuze momenten er niet even uitfiltert. Net als eventuele versprekingen. Wat als de kijkers straks de e-learning op een willekeurig moment op pauze zetten, nét op dat moment dat ik mijn mond open heb en mijn ogen dicht heb? Of dat ze dat ene moment keer op keer terugspelen waar ik die Engelse term wel heel erg op ‘z’n Nederlands’ uitspreek? Of het moment waar ik 2 keer achterelkaar struikel over het woord ‘identiek’? Want shoot: ik wist dat ‘karakteristiek’ voor mij een woord is dat ik nooit (echt nooit) soepel kan uitspreken. Daarom komt dat woord zeker níét voor in de e-learning. Maar hoe moeilijk is het om ‘identiek’ uit te spreken? Voor mij bleek dat verd*md lastig na 2 dagen opnames. Ik bleef maar struikelen over het woord.
Maar goed, mijn afkeer voor camera’s weerhield mij dus niet om mezelf 2 dagen lang op te sluiten in de studio van ImpactAll. De e-learning over magische woorden kreeg nu echt vorm. En echt, het is magisch geworden. Althans, dat denk ik.
De setting klopte, het verhaal liep als een klok maar nu nog vol spanning het eindresultaat afwachten. De 999 bloopers moeten er door content creator Matthijs nog ‘even’ uit geëdit worden. Ook zorgt Matthijs ervoor dat de 121 sheets er op een subtiele manier worden ingevlogen. Dat scheelt de deelnemers straks 8 x 20 minuten alleen naar mijn hoofd kijken. Over dat hoofd gesproken… waarom had ik nu net 2 bad hair days achterelkaar?
Naast 999 bloopers deed ik ook 999 kledingswitches. Oké, nu overdrijf ik maar ik heb voor elk van de 8 modules een ander setje kleding aangedaan. Ik dronk 6 bakken koffie, 1 flesje perensap en 2 liter water. Ik werd getrakteerd op 1 broodje kip de luxe van de lokale bakker én 1 salade. Het is mij gelukt om de schaal met daarin 21 bonbons onaangeroerd te laten staan. En voor de kenners: de snelheid van mijn autocue stond op 22. Over cijfers gesproken, de dienstverlening van ImpactAll verdient een dikke 10. Alles werd uit de kast gehaald om mij helemaal op mijn gemak te laten voelen.
De cijferbrei duurt voort. Want wat is het aantal magische woorden? Dat zijn er 7. Welke woorden het zijn? Dat verklap ik (nog) niet. Wel kan ik je vertellen dat alle 7 magische woorden in dit bericht terugkomen. Ik ben dus best benieuwd of jij ze eruit weet te filteren. En als je nu denkt: ‘doe mij een lol, ik volg liever de e-learning zodat ik ook meteen mijn conversie een boost kan geven’? Dat kan. Pre-order de e-learning direct. Je profiteert dan van (maximaal) € 97,00 pre-order-voordeel!