Autoriteit | introductie van een expert
Die 38 seconden lijken een eeuwigheid te duren. Wat kan jij leren van dit moment waar ik het liefst door de grond zak?
Ik giechel suf en struikel over mijn woorden. Tot ik me bedenk dat hóé Eva mijn achtergrond verwoordt, de kijkers positief beïnvloedt. Dan omarm ik mijn ongemak.
Hoezo beïnvloedt het mensen positief?
Omdat het beïnvloedingsprincipe 'autoriteit' nóg krachtiger is als een ander je expertise benadrukt. Zeker als die ander een leider of expert is. Of een (collega) spreker en bestsellerauteur, zoals Eva.
Hoe kan jij dit als professional in sales, marketing of communicatie toepassen? In een B2B-omgeving? Ook als er geen camera voor je neus staat?
Zomaar 3 voorbeelden:
💪 voordat jij de salespitch van je leven geeft, laat je een video zien waarin een (liefst soortgelijke) klant jou introduceert.
💪 vraag jouw leidinggevende om je te introduceren bij je collega's. Pas daarna vraag je om hun medewerking voor een nieuw project.
💪 laat de telefoniste benoemen waarom jij de expert bent, vlak voordat ze die ene grote prospect aan je doorverbindt.
Zo simpel kan het zijn. En zo oefen jij direct invloed uit op jouw eigen resultaten.
Professional in sales, marketing en/of communicatie? Als Certified Cialdini Coach laat ik je ontdekken hoe jij resultaten boekt met de 7 bewezen beïnvloedingsprincipes 💹