Woorden die autoriteit versterken
Ja, je kunt autoriteit op veel manieren claimen: met een doktersjas, certificaten aan de muur, keurmerken op je site. Maar taal? Dat is de snelste hack.
Autoriteit
Bij het beรฏnvloedingsprincipe autoriteit gaan we ervan uit dat mensen (eerder) geneigd zijn te vertrouwen op mensen met meer kennis, ervaring of vaardigheden. Dit vertrouwen is belangrijk in elk proces waarbij je mensen wil overtuigen voor jou en/of jouw product te kiezen
Mensen zeggen namelijk eerder โjaโ als kennis en kwaliteit bewezen is en de kwaliteit objectief is vastgesteld.
Autoriteitswoorden
Woorden die autoriteit versterken, dragen bij aan het vertrouwen. Ze stellen het brein gerust en geven zekerheid. En als je het hebt over schrijven voor het brein, heb je het dus over neurocopywriting. Dus dat je in het schrijfproces doelbewust inspeelt op de werking van het brein. Daarbij gebruik je psychologische en neurowetenschappelijke principes om de juiste woorden te kiezen die jou helpen bij het bereiken van je doel.
Woorden die autoriteit uitstralen:ย
๐น ervaring
๐น deskundige
๐น gespecialiseerd
๐น expert
๐น expertise
๐น dokter, onderzoeker, auteur....
๐น vakbekwaam
๐น senior team
๐น bewezen aanpak
๐น beproefd
๐น publicaties
๐น professioneel
๐น state-of-the-art
๐น toonaangevend
๐น marktleider
๐น benchmark
๐น thought leader
๐น bekend van...
๐น voorloper
๐น wetenschappelijk onderbouwd
๐น klinisch bewezen
๐น peer-reviewed
๐น gepubliceerd
๐น aanbevolen door experts
๐น hoog beoordeeld
๐น 5-sterren
๐น partner van....
๐น officieel partner
๐น hofleverancier
๐น preferred supplier
๐น award
๐น bekroond
๐น (prijs)winnaar
๐น genomineerd
๐น sinds...
๐น finalist
๐น best-in-class
๐น label of excellence
Nu is het aan jou : welke woorden voeg jij vandaag toe aan je salespagina, offerte of LinkedIn-profiel?