bizarness effect
blog copywriting
Nicol_Tadema
blog copywriting
09/30/2024
1 min
0

Bizar: een groot gapend gat

09/30/2024
1 min
0

Wist jij dat elke minuut er een groot gapend gat in ons brein ontstaat van 1.150 woorden? Houd dan de aandacht maar eens vast.

Toch zet ik alles op alles om jouw aandacht in deze mail vast te houden. Dit doe ik door jou mee te nemen in de rekensom én de oplossing. Want hoe zit dit? Nou… ons brein denkt altijd op zo'n 1.400 woorden per minuut. Maar lezen? Dan komen we tot maar circa 250 woorden per minuut.

Gemiddeld dan hè... aldus Mark Tigchelaar en als focus- en breinexpert kan hij het weten.

Een gapend gat van 1.150 woorden: da’s geen kattenpis. Het betekent dat clichés, inkoppertjes of bullshit een no go zijn. Doe je het toch? Dan dwaalt het lezersbrein af. Bijvoorbeeld door wilde gedachten:

🧠 of vissen dorst hebben en wat ze dan drinken.
🧠 of 'ie vanavond uiteten gaat óf dat restje pizza oppeuzelt?
🧠 waarom de buurman naakt voor het raam staat.

Een naakte buurman? Schrijf ik nu echt over een naakte buurman? Ja, klopt. Dit doe ik omdat een ietwat ongebruikelijk woord verrast, opvalt en jouw brein even wakker schudt. Ook onthoud je de boodschap beter. Dat is het Bizarness-effect: 1 van de tig neurocopywritingtechnieken die ik in dit ogenschijnlijke simpel geschreven artikel op je afvuur.

Dat die schrijftechnieken werken, blijkt wel uit het feit dat je ook dit leest. Benieuwd naar de andere technieken? Snap ik.

Op 16 oktober onthul ik ze allemaal tijdens het seminar Neurocopywriting in 1 dag. Scoor jij 1 van de 14 plekken? Dan schuif ik jouw stoel persoonlijk aan.

PS  Harry Derksen was deelnemer bij 1 van de eerdere seminars. Wat deze manager marketing en communicatie anders aanvliegt, na het volgen van de training? "Het inzetten van de beïnvloedingsprincipes en het verbannen van het woordje ‘maar’."

Reacties
Categorieën