
Psychologie van overtuigen in het vastgoed
Wat kan je met beïnvloeding als makelaar?
Hoe werf je nieuwe aan- en verkoopopdrachten in de huidige huizenmarkt? Hoe reduceer je het aantal no-shows? Hoe verhoog je de waardeperceptie van een woning?
Het antwoord ligt in beïnvloeding van het onbewuste brein.
Te vaak wordt gedacht dat de verkoop en aankoop van een pand een rationeel gebeuren is. Niets is minder waar. In 98% van de gevallen is het 'een goed gevoel' dat de doorslag geeft wat er gebeurt.
Op basis van het gevoel bepaalt een koper vaak al of 'ie in het huis wilt wonen of niet. Of andersom: of de verkoop van het vastgoed aan deze makelaar wordt toevertrouwd.
Een event, inspiratiesessie of congres voor professionals in de makelaardij of vastgoedsector? Laat jouw publiek inspireren tijdens mijn keynote over 101 technieken waarmee zij hun resultaten kunnen verhogen. Zo deel ik kennis over:
Boek mij voor jouw podium en jouw publiek ontdekt de kracht van invloed binnen de makelaardij. Terwijl alle vastgoedprofessionals op het puntje van de stoel zitten, breng ik een sterk verhaal met praktische insteek. Ik onderbouw en geef herkenbare voorbeelden. Hoe ik dat doe? Net even anders en sowieso met veel interactie, een vleug humor én een flinke dosis energie.
Een spel van kansen over 101 beïnvloedingstechnieken
Tijdens deze keynote draaien de makelaars zelf aan het Rad van invloed en bepaalt zo zelf de inhoud. Elke keynote is uniek.
Wordt het Strategic silence, het Bizarreness-effect of Storytelling? Of draait het publiek voor Sympathie, Pratfall-effect of Prijspsychologie?
De waarde waardevoller maken
Achter elke prijs gaat een waardeperceptie schuil. Die ondernemers leren te beïnvloeden tijdens deze keynote.
Want hoe verkoop je meer met een hogere prijs? Hoe zet je prijspijn om in prijsplezier? En waarom is het woord 'offerte' een no go?
Nicol had de hoogste score van alle break out-sessies tijdens ons event.
Inhoudelijk uitstekend verhaal dat echt goed was afgestemd op onze doelgroep.
Jaap van de Coevering
Idilko Kalmar
Enorm genoten van de prikkelende lezing van Nicol.
Had geen idee dat een schijnbaar heel klein verschil in woordkeuze of beeld van zo 'n grote invloed kan zijn!
Johan Schuppert
Hoe werf je nieuwe aan- en verkoopopdrachten in de huidige huizenmarkt? Onderzoek van Funda toont aan dat hier de behoefte van makelaars ligt. Obstakels die makelaars bij het vergaren van nieuwe opdrachten tegenkomen, zijn:
Niet zo gek dus dat ‘invloed uitoefenen’ in de top 3 staat van meest gewilde skills in Future of Jobs Report 2025.
Jouw sessie heeft ons allerlei inzichten opgeleverd.
Fijn hoe je de theorie met de praktijk weet te verbinden
Elsbeth Lakeman
Wat mij positief op is gevallen aan jouw key note? De manier waarop je jouw verhaal opbouwt en brengt.
Het bracht goede interactie voor de SMA-nieuwjaarsborrel.
Daniel Fischer
Steengoed voor resultaatgerichte vastgoedprofessionals
Ik spreek voor resultaatgerichte professionals in de makelaardij- en vastgoedsector die hun resultaten willen verhogen. Of het nu gaat om mensen te overtuigen vastgoed bij hun te verkopen óf te kopen. Soms wil je juist reduceren. Kan ook. Met de juiste vorm van invloed neemt het aantal no shows bij bezichtigingen af,
Speciaal voor alle aanwezigen
Een tastbaar cadeau meegeven aan jouw publiek? Naast spreker ben ik auteur. Mijn laatste 2 boeken gaan over beïnvloeding. Perfect om de ervaring compleet te maken. Geïnteresseerd?
De keuze is aan jou. Laat jij mij weten welke van de 2 (én hoeveel) boeken ik meeneem naar jouw event?
Dit was de beste sessie die ik heb bijgewoond. Leuk en met veel enthousiasme gepresenteerd.
Wat een ijzersterke sessie.
Zonder overdrijven een uur aan Nicol's lippen gehangen.
Freek Pompert