
Woorden die autoriteit versterken
Ja, je kunt autoriteit op veel manieren claimen: met een doktersjas, certificaten aan de muur, keurmerken op je site. Maar taal? Dat is de snelste hack.
Autoriteit
Bij het beïnvloedingsprincipe autoriteit gaan we ervan uit dat mensen (eerder) geneigd zijn te vertrouwen op mensen met meer kennis, ervaring of vaardigheden. Dit vertrouwen is belangrijk in elk proces waarbij je mensen wil overtuigen voor jou en/of jouw product te kiezen
Mensen zeggen namelijk eerder ‘ja’ als kennis en kwaliteit bewezen is en de kwaliteit objectief is vastgesteld.
Autoriteitswoorden
Woorden die autoriteit versterken, dragen bij aan het vertrouwen. Ze stellen het brein gerust en geven zekerheid. En als je het hebt over schrijven voor het brein, heb je het dus over neurocopywriting. Dus dat je in het schrijfproces doelbewust inspeelt op de werking van het brein. Daarbij gebruik je psychologische en neurowetenschappelijke principes om de juiste woorden te kiezen die jou helpen bij het bereiken van je doel.
Woorden die autoriteit uitstralen:
💹 ervaring
💹 deskundige
💹 gespecialiseerd
💹 expert
💹 expertise
💹 dokter, onderzoeker, auteur....
💹 vakbekwaam
💹 senior team
💹 bewezen aanpak
💹 beproefd
💹 publicaties
💹 professioneel
💹 state-of-the-art
💹 toonaangevend
💹 marktleider
💹 benchmark
💹 thought leader
💹 bekend van...
💹 voorloper
💹 wetenschappelijk onderbouwd
💹 klinisch bewezen
💹 peer-reviewed
💹 gepubliceerd
💹 aanbevolen door experts
💹 hoog beoordeeld
💹 5-sterren
💹 partner van....
💹 officieel partner
💹 hofleverancier
💹 preferred supplier
💹 award
💹 bekroond
💹 (prijs)winnaar
💹 genomineerd
💹 sinds...
💹 finalist
💹 best-in-class
💹 label of excellence
Nu is het aan jou : welke woorden voeg jij vandaag toe aan je salespagina, offerte of LinkedIn-profiel?