35% hogere conversie met 1 letter
In dit artikel lees je hoe een extra letter zorgt voor 35% méér conversie. En dus niet hoe jij met een extra letter kan zorgen voor 35% meer conversie.
Verwarrend? No worries, Ik leg het duidelijk aan je uit zodat je conversie verhoogt.
Jouw conversie krijgt een boost met de letter “t”. En aan welk woord voeg je die letter dan toe? Aan een werkwoord.
𝗛𝗼𝗲 𝘇𝗶𝗲𝘁 𝗱𝗮𝘁 𝗲𝗿𝘂𝗶𝘁?
❌ Voeg een “t” toe. Hiermee verbeter jij jouw conversieratio tot wel 35%.
✅ Voeg een “t” toe. Hiermee verbetert jouw conversieratio tot wel 35%.
❌ Met de keuze voor ons product verhoog jij jouw efficiëntie.
✅ Met de keuze voor ons product verhoogt jouw efficiëntie.
Je bent een scherpe lezer. Dus je hebt vast gezien dat 2 van de 3 zinnen achter de ✅ korter zijn dan de zinnen achter de ❌. En dat is nog maar de eerste winst die je in je zak kunt steken.
Het ware geheim? Dat zit dus in die extra letter.
𝗛𝗼𝗲 𝘄𝗲𝗿𝗸𝘁 𝗱𝗮𝘁 𝗱𝗮𝗻?
Zonder de “t” ligt de actie bij de lezer. De “t” impliceert dat het product of de dienst het werk vóór de lezer doet.
Check deze slogan voor verjongende anti-rimpelcrème:
❌ Kies voor AgeDefy. Houd je huid jong.
✅ Kies voor AgeDefy. Houdt je huid soepel.
𝗪𝗮𝗮𝗿𝗼𝗺 𝘄𝗲𝗿𝗸𝘁 𝗱𝗮𝘁 𝘇𝗼 𝗴𝗼𝗲𝗱?
Ons aartsluie brein vindt het heerlijk als het werk vóór ons wordt gedaan. Sterker nog: onze hersenen zijn zo ‘geprogrammeerd’ dat ze het liefst de makkelijkste weg kiezen.
Eerlijk is eerlijk. Om dit voor je te laten werken is het soms nodig iets meer aan de zin aan te passen dan alleen die "t" toe te voegen.
❌ Met onze planningstool bespaar je tijd.
✅ Onze planningstool bespaart je tijd.
❌ Door het lager zetten van de verwarming, bespaar jij op je energiekosten.
✅ Het lager zetten van de verwarming bespaart je energiekosten."
❌ Met deze extra functionaliteit voor je website trek jij meer bezoekers.
✅ Deze extra functionaliteit voor je website trekt meer bezoekers.
In the end is het de truc dat je de lezer het gevoel geeft dat iets óf iemand anders de actie uitvoert. Omdat mensen graag de makkelijke weg kiezen neemt dan je conversie toe. Probeer het eens uit!
Over de makkelijke weg gesproken: ik heb dit niet zelf bedacht. Ik ontdekte deze conversieverhoger toen ik luisterde naar de leukste podcast over marketing en media. Om precies te zijn de podcast van Christ Coolen Coolen waar hij in gesprek was met John Wallbrink. Ere wie ere toekomt.
PS Met 1 letter kan je dus het verschil maken. Kan je nagaan wat er gebeurt als je goochelt met 7 magische woorden. De 7 magische woorden waarmee jij als jouw resultaten kan beïnvloeden. Ik schreef er een boek over én geef er trainingen over waaronder een e-learning.