blog copywriting
Nicol_Tadema
blog copywriting
05/07/2024
1 min
0

3 extra magische woorden

05/07/2024
1 min
0

Time flies, alweer ruim een jaar geleden kwam mijn vierde boek De 7 magische woorden uit. Het werd een bestseller en geregeld hoor ik dan ook: ‘Door jou kijk ik anders naar taal.’ Mission accomlished.

Nu zijn er natuurlijk nog veel meer woorden die je resultaat kunnen beïnvloeden. Daarom deel ik er nog 3 met je. Here we go:

🚫 𝗗𝘂𝘂𝗿 - Zodra je dit woord uitspreekt, word je de Houdini in sales: je prospects verdwijnen in een oogwenk. Het brein slaat alarm, de insula licht op als een kerstboom, en weg is je potentiële deal.

Gebruik liever het woord 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝘂𝗺. Klinkt meteen alsof je iets heel bijzonders in handen hebt. Het woord wordt vaak gebruikt om aan te geven dat de hoge prijs gerechtvaardigd is door de superieure kwaliteit, exclusiviteit of bijzondere eigenschappen van het product of de dienst. 

🚫 𝗣𝗿𝗼𝗯𝗲𝗿𝗲𝗻 - Als je dit zegt, zeg je eigenlijk: het kan goed bevallen maar het kan ook misgaan. Alsof je zelf niet gelooft in wat je verkoopt. En als jij er al niet in gelooft, waarom zou de prospect dan vertrouwen hebben?

Beter kies je voor ‘ontdekken’ of ‘ervaren’. Geef je klanten het gevoel dat ze op het punt staan om een nieuwe wereld binnen te stappen.

🚫 𝗚𝗼𝗲𝗱𝗸𝗼𝗼𝗽 - Wie wil nu klinken alsof ze verkopen in de uitverkoophoek? Dit woord schreeuwt ‘lage kwaliteit’. 

Ietsje pietsje beter is het woord 𝘃𝗼𝗼𝗿𝗱𝗲𝗹𝗶𝗴. Maar nog beter is het woord 𝗯𝗲𝘁𝗮𝗮𝗹𝗯𝗮𝗮𝗿. Hiermee laat je jouw prospects/klanten voelen alsof ze de deal van hun leven scoren, zonder in te leveren op kwaliteit.

Had jij gedacht dat een kleine woordwissel zo’n groot verschil kon maken? Het zijn voorbeelden waar ik op let bij de quick scan van offertes. Met niet-goed-geld-terug-garantie.

Reacties
Categorieën