Met de juiste woorden kan je bijna alles en iedereen bereiken.
In de afgelopen jaren heb ik de kracht van tekst verder ontdekt. Ik weet nu dat je met de juiste woorden bijna alles kan bereiken. Zo kan je invloed uitoefenen op de kwaliteit van sollicitanten, een hogere conversie en/of omzet realiseren en diversiteit optimaliseren. Ik weet inmiddels dat én hoe je met tekst 95% van de keuzes van de lezer kan beïnvloeden. En het beïnvloeden van het onbewuste brein van lezers vind ik zó interessant dat ik in 2019 een eigen label heb opgericht, met de naam Nicol.nl.
Toen mij onlangs werd gevraagd wat ik het allermooiste aan mijn vak vind, kon ik niet kiezen tussen kennis delen, samenwerken en blijven ontwikkelen. Tijdens het schrijven van Tekst werkt kwam dit alle 3 samen.
Als het gaat om samenwerken heb ik bij de totstandkoming van dit boek de samenwerking opgezocht met 17 vakspecialisten zoals Aaltje Vincent, Geert-Jan Waasdorp en Jan-Karel Sindorff. Zij delen hun visie in Tekst werkt. Ook heb ik gespard met ontzettend veel mensen over de titel, de inhoud en de vormgeving van dit boek.
Tijdens het schrijven heb ik mezelf ook verder ontwikkeld. Door obstakels te overwinnen en door nog meer kennis te absorberen over teksten binnen recruitment en hr. Natuurlijk vind je ook die nieuw opgedane kennis terug in het handboek.
En ze leefde nog lang en gelukkig …
… een vrouw van 45 jaar. De oranje typemachine is ingeruild voor een laptop. Het witte bureautje ben ik ontgroeid, ik schreef dit handboek vanaf de keukentafel en mijn werkbureau. Dit deed ik met veel plezier.
Nu het boek ein-de-lijk af is constateer ik dat mijn liefde voor tekst tamelijk uit de hand is gelopen. Ik heb in totaal 94.529 woorden gebruikt om mensen mee te nemen in het schrijfproces, de schrijftechnieken en de meest voorkomende teksten binnen recruitment en hr.
Ontdek dat én hoe tekst werkt.
Boek bestellen? Check Tekst werkt, handboek voor teksten binnen recruitment en hr (nicol.nl)